Ystävyydestä

Minulla on monta ihanaa ja hyvää ystävää. Ajattelen heitä joka päivä. Vaikka en ole yhteydessä heihin kovinkaan usein ovat he aina mielessäni ja sydämessäni.

Tänään haluan ylistää ystävyyttä. Ystävyys on vahvuutta. Eräs ystäväni toi minulle matkoiltaan teetä. Vain siksi, että tiesi minun juovan paljon teetä. Olin siitä ylettömän onnellinen. Niin siitä teestä, mutta ennen kaikkea siitä, että hän toi sen teen juuri minulle. Samassa pussissa oli hänen itsensä tekemä ihana kori ja apinannyrkkisolmittuja tervanauhoja karkottamaan hyttysiä kesäiltoina veneellä. <3
Minulla ei ole montaa läheistä ystävää. Mutta nämä hetket ovat niin arvokkaita, että en kaipaakkaan ympärilleni laumoittain ihmisiä. Minulle riittää nämä muutamat maailman tärkeimmät ihmiset.

Eräs ystäväni piti minut hengissä aikanaan kun lapset oli pieniä. Pyyteettä hän otti lapset hoitoonsa kerta toisensa jälkeen, jotta minä saisin hoitaa itseäni ja elämääni. Hän on täysin erilainen kuin minä. Olemme monesta asiasta täysin eri mieltä, mutta hän on aina tukenani. Aina.

Sitten on muutama upea vanha koulukaveri. Ihmisiä joiden kanssa on vuosien mittaan syntynyt side joka ei katkea. Henkilöitä joista kuulee kerran tai kaksi viiteen vuoteen, mutta he silti palaavat ajatuksiini tasaisesti. Heidän läsnäolo riittää. Tiedän, että voin aina luottaa heihin missä asiassa tahansa.

Työelämästäkin olen saanut tärkeitä ihmisiä. Erityisesti yksi on jäänyt sydämmeeni pysyvästi. Hän istui kanssani kun odotin Ottoa ja viihdytti minua. Piti mielialaani korkealla ja toi laatikollisen munkkeja. Rakastan häntä siksi. Rakastan häntä myös siksi, että hän on aina tukenani ja läsnä kun tarvitsen.

Eräs rouva joka tuli luokseni kriittisellä hetkellä. Soitti minulle oman kriisinsä keskellä. Voimme luottaa toisiimme. Olemme niin läheisiä, ettei tarvita sanoja. En juuri tiedä hänen jokapäiväisestä elämästä mitään, mutta tunnen hänet joka päivä.

Naapurin akka. Sellaisenkin olen saanut. Naapurin akka asuu tosin melko kaukana nykyisin, mutta hän on aina naapurini. Kiekkoilijahulluihana.

Sisko. Se nimittää näitä kaikkia ihmisiä. He ovat minulle sisaria joita rakastan ja jotka kuuluvat onnellisuuteeni vahvasti. Ajattelen heitä joka päivä. Haluaisin kuitenkin vielä lisätä tähän listaan yhden ihmisen joka on minulle erityisen tärkeä... Sisko. Minun isosisko. Ihminen joka antaa minulle voimaa. Ihminen joka uskoo minuun ja jaksaa kuunnella minun päättömiä hössötyksiäni. Sisko. Eikä unohdeta äitiä. Äiti on minun ensimmäinen ystäväni. Äiti on ja tulee aina olemaan minun luotettu.

Olen teidän ansiosta se nainen joka olen tänään. Kaikki teistä jaksavat kuunnella minua ja uskoa minuun. Voin olla minä teidän ansiosta eikä minun tarvitse pelätä, että minut hylätään. Minulla on turvallinen olla, kun olette luonani. Kiitos. Rakastan teitä kaikkia.

Tämä on kaikille naisille, ystäville, ihmisille, rakkaille, puolisoille, miehille, vaimoille, veljille... kaikille. Ystävyys. Se on unelma joka on toteutunut. Minulla on ystäviä!

Kommentit

Suositut tekstit