Rakkauteni ratsu, hopeanharmaa datsun

Minä rakastan sinua. Sen haluan sanoa ihan ensimmäiseksi. Toiseksi haluan sanoa, että olet elämäni valo ja suuri rakkaus. Olet kaikkeni ja enemmän. En sano sitä sinulle kovinkaan usein, mutta uskon, että tiedät.

Olet antanut minulle kolme maailman kauneinta ja urheinta lasta. Olet antanut minulle kokonaan uuden elämän. Jotain sellaista mitä saadaan, kun synnytään. Synnyin sinun kanssasi uudelleen silloin kauan sitten. Silloin, kun minusta ei ollut jäljellä enää minua. Oli vain tyhjäksi imetty kuori. Satutettu, satutettu, rikottu ja olemattomaksi tehty.

Sinä olet minun prinssini valkoisella ratsulla. Tai hopeisella datsunilla, kuten aina tapaan sanoa. Sinä olet ollut tukeni ja turvani silloinkin, kun olet jättänyt minut yksin oman pahan oloni kanssa. Sinä olet ollut siinä, ihan lähellä. Tavoitettavissa.

Mieleni on kuohunut, mutta sinä olet ollut tyyni kuin öinen järven pinta, samalla hurja kuin pauhaava meri. Olet minun vereni, minun lihani. Olet minun.

Kun maailma pyörii napani ympärillä, sinä uuvut, mutta et sano mitään. Otat vain syliin ja silität. Ja se riittää.

Minä en pelkää puolestasi, vaikka ehkä pitäisi. Sinä uurastat, vaikka koko muu maailma kaatuu ympärillä. Siinä missä minä hajoan atomeiksi, sinä kiristät purjeita ja soitat ehkä yhden kappaleen. Rakastan sinua siksi. Kysyn vain, koska voimasi loppuvat? Oletko voittamaton? Kukaan ei ole. Luotatko silloin minuun? Annatko minun ottaa sinut syliin ja silittää sinun päätäsi? Saanko olla sinulle jotain sellaista, mitä sinä olet ollut minulle? Annatko minun rakastaa sinut ehjäksi?

Anteeksi rakkaani. Anteeksi kaikesta. Kiitos rakkaani. Kiitos kaikesta. 

Kommentit

Suositut tekstit